Kristiina Helsinki Merkkipäiväkeräys

Sekaisin merestä! Save our sea, säilytä Itämeri!

Apua, ilmastonmuutoskriisi - what to do?! In denial vai in action? Olitpa kummassa "leirissä" tahansa, tämä keräys on sinua ja minua varten. Lähde mukaan keräykseen Itämeren puolesta! Tämä on paras tapa muistaa minua, ja erityisesti Itämerta, varat hyvään tarkoitukseen jolla edesautat myös omaa hyvinvointiasi :) Tule ja lahjoita, olisin niin kovin iloinen :D Alla motivoin keräsytäni: Varmasti kukaan ei ole välttynyt viime kuukausien aikana voimistuneelta kriisitietoisuuden luomiselta ympärillämme. Jokainen vakasti otettava media uutisoi ja pui raporteista, aloitteista ja paneeleista ilmastonmuutoksen ympäriltä. Itselleni ilmastonmuutos on ollut todellisuutta kun aloin siitä jotain ymmärtää, ainakin 20 vuotta. Nyt saamme mediassa VIHDOINKIN kuulla realistisia ennusteita sekä valtakunnantason keskustelua ilmastonmuutoksen aiheuttamista TOTAALISISTA yhteiskunnallisista ja kulttuurisista muutoksista ja ennen kaikkea ympäristön kohtaamista valtavista haasteista, ellei jopa tuhosta. Kuulun itse niihin jotka ahdistuvat tästä kaikesta enkä sitten lopulta muuta käytöstäni, eli luovu kulutustottumuksistani tietoisesti. Ja mitä helvettiä voin tehdä kun näyttää siltä, ettei nykymeno muutu, polttomoottoreilla ajetaan, ylikulutetaan, lennetään pitkin poikin maapalloa ja nautitaan eläinkunnan tuotteista, käydään päästökauppaa ja kierretään veroja ja korruptoidutaan. Olen itse vieläpä työskennellyt useita vuosia firmoissa, joiden toiminta on kaikilla tasoilla äärimmäisen epäeettistä ja epäekologista. Tähän kuitenkin tulee nyt loppu ja muutoksen merkkejä on jo havaittavissa. Ruokavalioni on entistä kasvispainotteisempaa, kävelen tai pyöräilen työmatkojani, en ole lentänyt vuoteen mihinkään ja paljon olisi vielä tehtävissä. Siispä aloitan tämän keräyksen 35-vuotis syntymäpäiväni ovella ja vaikka aikaisemmin olen vastustanut kaikkea someposeerausta ja itsensä "hyväksi" tekemistä, tajuan nyt että se voikin vaikuttaa positiivisesti for a good cause :) Aloitetaan läheltä, Itämerestä, jonka hälyttävä tila on ollut tiedossa ja puheenaiheena jo vuosikymmeniä. Itämeri on meille konkreettinen ja siksi tärkeä, elintärkeä. Sen vaikutusalueella asuu miljoonia ihmisiä eri maissa, monet teistä juuri näissä maissa. Oletko ajatellut Itämerta ja sen merkitystä elämääsi koskaan? Mitä Itämeri merkitsee sinulle? Toivoisin saavani teidät nyt osallistumaan Itämeremme hyväksi tällä keräyksellä synttäreideni johdosta. Tavoitteeni on koota edes 35 euroa, ei haittaa jos tuleekin 350 euroa, mutta pointti on toimia NYT ja toivon että sinäkin toimit ja teet edes jotain, lahjoitat vaikka euron keräykseeni ja jatkat siitä eteenpäin valinnoillasi Itämeren ja ympäristön hyväksi, niin että planeettamme säilyisi elinkelpoisena kaikille eliöille maapallolla. Haasta itseäsi kierrättämisestä eteenpäin: mitä jos kokeilisit vähentää lihan ja maidon kulutusta, possible? Oletko miettinyt lähimatkailua Thaimaan-reissun sijaan? Tai sitä arkiliikkumista: kannattaako autoilu aina vai olisiko sinulla vaihtoehtoja liikkua muulla tavalla? Mietitään tekojamme ja tehdään heti joku liike parempaan ja sen jälkeen seuraava liike jne. I think this could work. Koska totuus on, että tämä on elämän ja kuoleman kysymys. Ei mikään puolesta ja vastaan argumentointi. Emme vain menetä paljon, vaan oikeasti menetämme kaiken. Siispä anna euro hyvään keräykseen tai jos tämä keräys on mielestäsi turha, niin laita linkki mulle omasta keräyksestäsi ympäristön hyväksi! Tuhannesti kiitoksia sinulle, luonto kiittää ystävää :)

11.10.2018 10.11.2018

Kristiina