Asta Lindström Helsinki Helsinki City Running Day

Running out of time

Koska emme voi enää juosta ilmastonmuutosta karkuun. Se on todellinen uhka, ja vahingoittaa planeettaamme nopeammin kuin ikinä kuvittelimme. Planeettamme tarvitsee apuamme. Ja kuten kaikki tietävät, pienistä puroista ne joet syntyvät, joten jokainen pieni apu auttaa planeettaamme eteenpäin. Jos siis haluat liittyä kanssani mukaan Greenpeacen taistelussa kiihtyvää ilmastonmuutosta vastaan, jokainen pieni lahjoitus on suuresti tervetullutta ja otetaan kiitollisena vastaan. Greenpeace Finland työskentelee parhaillaan esimerkiksi tehometsätaloutta vastaan ja metsien monimuotoisuuden säilyttämiseksi. Voidaksemme taistella jatkuvasti nousevia co2-tasoja tarvitsemme kaikki maailman olemassa olevat puut mukaan taisteluun, ja vielä enemmän. Suomi pyrkii myös olemaan EU:n ensimmäisten maiden joukossa, jotka tavoittelevat hiilineutraaliutta seuraavien 20 vuoden aikana, mutta meidän on painostettava päättäjiämme tekemään oikeita päätöksiä tämän saavuttamiseksi. Koska Suomi saa myös EU-puheenjohtajuuden heinäkuussa, tämä on loistava tilaisuus nostaa ilmastonmuutos ja mahdollisia ratkaisuja sen taistelua vastaan EU-maiden keskusteluihin. Lopuksi, Itämeri on yksi maailman saastuneimmista merialueista ja tarvitsee apuamme. Greenpeace Finlandin avulla voimme luoda Itämereen enemmän suojeltuja luonnonsuojelualueita ja kehittää ohjelmia, joilla vältetään saasteiden pääseminen mereen. Meidän täytyy pitää kaikki planeettamme meret puhtaana, jotta maapallon ekosysteemit toimivat täysillä ja niinkuin niiden pitäisi. Greenpeace Finlandilla on joitakin hienoja aloitteita, ja haluan antaa heille tukeni, jotta voimme edistää niitä. Toivon innostavani myös muita ihmisiä liittymään tähän tehtävään. Tämä juoksu on myös minulle henkilökohtainen erävoitto, sillä vuosi sitten polveni sivuristiside repesi, eikä juoksu kulkenut sen jälkeen pitkään aikaan. Noin puoli vuotta loukkaantumisen jälkeen juoksu oli hyvin tuskallista ja hidasta, enkä päässyt yli 10km kerrallaan. Ajattelin jo, etten koskaan pääse takaisin juoksukuntoon jossa olin aikaisemmin ollut, ja se oli iso suru, koska juoksu oli ollut minulle jo monta vuotta rakas harrastus. En kuitenkaan luovuttanut vaan päätin satsata fysioterapiaan ja kuntoutukseen ja nyt vuoden jälkeen polveni näyttää olevan toipunut, ja olen valmis haastamaan itseni. Juoksenkin nyt tämän puolimaratonin todistaakseni että päättäväisyydellä monet takapakit voi kääntää voitoksi. Ja ehkä vielä myöhemmin, ken tietää, juoksen vielä pidemmän matkan jossakin vaiheessa. ;) Haluan uskoa, että kehomme ovat kuin planeettamme - jos omistamme niille aikaa ja päättäväisyyttä, ja ryhdymme toimiin kohti niiden toipumista, voimme saada sen tapahtumaan. Planeettamme on vahingoittunut ja tarvitsee meidän apuamme. Me kaikki voimme auttaa saavuttamaan planeettamme elpymisen, pienillä teoilla eteenpäin. Tuletko mukaan? -- English: Because we can’t be running away from climate change anymore. It is real and it is injuring our planet with a more rapid speed than anyone thought. The planet needs our action and as we know, like small streams form rivers, every little counts towards going further. So if you want to join me and Greenpeace in the fight against the accelerating climate change, every little donation would be greatly appreciated. Greenpeace Finland is currently working on for example stopping the clearcutting of forest. In order to fight agains the rising levels of co2, we need all the trees in the world we can get, and more. Finland is also aiming to be amongst the first countries of EU to become carbon neutral in the next 20 years, but we need pressure towards our government to make the right decisions to achieve this. As Finland is also getting the EU-presidency in July, this will be a great opportunity to raise climate change and possible viable solutions onto the EU countries discussion table. Lastly, the Baltic Sea is one of the most polluted sea-areas in the world, and needs our help. With the help of Greenpeace Finland, we can create more protected natural areas and develop programs to avoid pollution getting into the sea. We need all of our planets seas clean in order for a fully functioning eco-system. There are some great initiatives within Greenpeace, and I want to give them my support to drive these further. And I hope to inspire other people to join in this mission too. This run is also a special one for me personally, as a year ago I sprained the MCL in my knee and haven't ran long distance runs ever since. For about 6 long months after the injury, running was very painful and I couldn't run for more than 10k at a time and also very slowly. I thought I would never get to the running level and ability I was at before anymore, and was devastated as running has been like a form of therapy for me for years now. However, after dedication to my recovery, training and physio, my knee now seems to be recovered and I am ready to challenge myself. I will try and tackle the half marathon now, maybe a full one later and who knows even longer distance at some point. ;) I want to believe that our bodies are like our planet - if we give them the dedication and make steps towards their recovery, we can make it happen. Our planet is injured, and in need of some serious love and nurture, and we can all put our little help towards achieving its recovery. Are you with me?

Amount Raised:
Target: 500 €
Period:
4/26/2019 5/26/2018

Activity

Donations:

Latest Donations

Asta Lindström
There are no donations to this fundraising page yet.